zondag 12 september 2010

Brouwen op straat

Gisteren heb ik op straat bier gebrouwen.  In Utrecht was in de Springweg het tweejaarlijks straatfestival, volgens mijn broer een leuke gelegenheid om op straat een biertje te brouwen, naast zijn biertap.

Ik heb wel even geaarzeld, het is toch 25 liter kokende wordt die op een gegeven moment staat te pruttelen terwijl er best veel mensen voorbijkome, maar ik heb het toch gedaan.  Ik had een mooie marktkraam gekregen om mijn installatie op uit te stallen en het brouwen ging vrij goed, alleen doordat ik af en toe werd afgeleid was mijn controle van de temperatuur niet al te scherp en heeft die temperatuur dus wat meer gevarieerd dan dat ik zou willen.  Gelukkig is het een heel vergevingsgezinde hobby en lijkt er nu een heerlijk biertje in wording bij mij in de schuur!  Het is een weizenbock geworden, net op tijd voordat in oktober de bockbier tijd aanbreekt.

Ik had ook nog twee fustjes met bier meegenomen naar Utrecht, nr 10 en nr 11.  Dit was een erg goed idee, bijna iedereen vond ze heerlijk, vooral nr 10 de Chouffe achtige.  De nr 11, een bitter, kon niet ieders goedkeuring wegdragen maar velen waren hier toch ook enthousiast over.  Het was mooi om te zien hoe mensen maar terug bleven komen om meer bier te halen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten