zondag 20 maart 2011

Nog een ergennisje

Deze is alweer van even geleden.
Het nieuwe kabinet wilde nog even wat kiezers binnen halen bij de provinciale staten verkiezingen door 'de autorijder' te geven wat het al jaren wil, 10 km extra hard rijden! Daar is al heel veel over gezegd, daar heb ik alleen het volgende aan toe te voegen.
Als ik haast heb zie je me ook wel eens 130 rijden maar tegenwoordig heb ik niet zo vaak haast meer en rij ik gewoon 96 km/u met 100 meter voor me een vrachtwagen en 100 meter achter me ook. En ik moet zeggen dat het best wel rustgevend is, ik hoef niet in te halen en daardoor is het autorijden een stuk rustgevender geworden. Als ik op mijn navigatie kijk zie ik dat het voor afstanden van een half uur tot een uur soms 5 minuten verschil uitmaakt en dat is voor mij heel acceptabel, zeker als ik daarna op mijn benzine verbruik kijk en zie ik dat die rond de 3,5 liter per 100 km staat in plaats meer dan 5 (met winterbanden).
Kijk dus niet raar op als je me vaker op de rechter rijbaan tegen komt binnenkort!

1 opmerking: