woensdag 25 maart 2009

Spa & Fruit & zoetstof

Wat is dat toch met die fabrikanten. Ik had al een keer geschreven over Roosvicee waar zoetstof aan toegevoegd is en wat je dan niet aan je kind onder de 4 zou moeten geven! En nu zie ik het dus ook bij Spa & Fruit. Toen ik een slok van deze Spa & Fruit had genomen proefde ik een weeige smaak die uiteindelijk ook een half uur aanhield. Op het etiket staat nog 'Minder calorieën' en 'Zonder toegevoegde suikers'. Maar bij de ingrediënten blijkt dat er wel Cyclaamzuur, Acesulfaam K en sacharine in zit.

Ligt het aan mij of stond er vroeger op alle producten met zoetstof 'Light'? Dat zie ik op deze fles nergens staan. Als ik in de winkel loop dan is 'Light' voor mij een signaal dat ik dat product niet moet hebben, daar is vaak mee gerommeld of het is minder lekker. En dat is met deze fles spa en fruit zeker het geval. Een half uur lang heb ik nog een weeïge nasmaak in mijn mond en een raar gevoel in mijn maag. Juck!

1 opmerking:

  1. Vreselijk al die nepsuikers!

    Als het enigszins kan probeer ik deze "suikers" te mijden.
    Helaas ontkom je er soms niet aan of vergis je je perongeluk in het product.
    Als er op een op een product geen of minders suiker vermeld staat, gaan mijn antennes al uit.
    Vaak gaat het dan inderdaad om een product met die vieze "suikers".
    Hero heeft sinds een tijd jam die Hero Delight heet. Bij Light gaan mijn haren al overeind staan, dus kijk ik op het etiket. Wat blijkt het gaat hierbij om een product met 50% minder suiker, maar geen toegevoegde zoetstoffen.

    Hier kunnen andere fabrikanten nog wat van leren. :-)

    BeantwoordenVerwijderen