zondag 12 oktober 2008

Kinderlampje

Ik heb over het algemeen een hekel aan lampen winkels. Enorm veel lampen en eigenlijk geen leuke. Soms is er een lampen winkel met mooie lampen die dan weer erg duur zijn. Voor onze kleine waren we op zoek naar een leuk bed lampje en uiteindelijk heb ik een idee opgedaan in een babywinkel, een gefiguurzaagd wolkje met een groot aantal kleine lampjes erin. In de babywinkel lamp waren kerstboom lampjes gebruikt en dat wilde ik eigenlijk niet, ledjes zijn veel zuiniger.

Zelf dus maar aan de slag gegaan, bij de Gamma een plaat multiplex gehaald en bij Conrad twee setjes ledjes. Een wolkje getekend en met de decoupeerzaag uit de plaat gezaagd. Vierentwintig gaatjes in de wolk geboord en toen schuren en lakken en lakken en lakken (een hobby van me..). De plastic einddopjes erin en en daar de lampjes in. Plaatjes hout erachter zodat de wolk een eindje van de muur af komt en ik de snoeren erachter kan wegwerken. Een schakelaar slim bevestigd zodat de transformator van het stroom af is als de lamp uitgeschakeld is en geen sluip stroom afneemt.

1 opmerking: