donderdag 23 oktober 2008

Sleutelen

Een paar dagen geleden had ik niets te doen en daar kan ik niet goed tegen. Er staan nog 3 brakke fietsen onder de carport waar nodig een keer naar gekeken moet worden, kunnen ze bij het grof vuil of doen ze het nog?
Met de kleine hum dus maar aan de slag gegaan, gereedschap koffers erbij en versnellingen afstellen, ketting spannen. Ondertussen hoor ik vragen zoals: "Wat is dit?" "Dat is een sleutel". "Wat ben je aan het doen, papa?" (met een hele leuke intonatie, laag beginnend bij 'wat' en hoog eindigend bij 'doen'), "Ik ben de fietsen aan het repareren.."
Na een tijdje: "Papa, kijk eens!"
Ze heeft het hele voorwiel los weten te krijgen! Die heeft vast niet heel vast gezeten, maar zo wordt het wel heel gevaarlijk!

Dit deed me denken aan verhalen die ik nog wel eens om mijn oren geslingerd krijg van mijn pa en ma. Pa aan het sleutelen aan de motor en kleine Dennis die zijn eigen fietsje wel onder handen mocht nemen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten