zondag 31 januari 2010

Brand oefening op bso (2)

Ik had nog niet verteld hoe de brandoefening was afgelopen.

Op de BSO van onze dochter was aangekondigd dat er 2 brand oefeningen zouden zijn in de afgelopen week en direct maandag was het raak.  Thuisgekomen vertelde ze wat er was gebeurd.  Ze moesten naar buiten rennen en moesten gaan springen.  Wat bleek, de kinderen die geen schoenen aan hadden moesten zonder schoenen naar buiten.  Voor jassen was ook geen tijd, ze zullen het wel even koud gehad hebben, afgelopen maandag was de temperatuur niet boven 0o uitgekomen en was de gevoelstemperatuur nog veel lager! Op zich logisch dat er geen tijd was om schoenen en jassen aan te doen, ik zie de chaos in de gangen al voor me, alle kinderen die een jas van de kapstok trekken, sjaal om, muts op.

Een brand oefening wordt natuurlijk gehouden om te kijken of alles goed gaat en of er iets beter kan en dat moet je ook in de winter controleren, maar echt handig vind ik het niet.

1 opmerking:

  1. Ben benieuwd hoe ze dat hier zouden doen in de winter... met -20 in de sneeuw springen, lijkt me niet dat je daar veel warmer van wordt.

    BeantwoordenVerwijderen