woensdag 16 juni 2010

Dell zonder linux

Het wordt iets makkelijker om in Nederland een computer zonder Windows te kopen!  Vorige week werd al op Webwereld gemeld Dell in Amerika Ubuntu gaat aanbevelen boven Windows.  In datzelfde bericht stond ook dat Dell Nederland hier nog niet aan meedoet.

Nu waren er al enkele laptops met Ubuntu linux op de Dell site te koop maar die waren heel slecht te vinden.  Een zoek actie op de Nederlandse Dell site leverde altijd maar een paar resultaten op: een bericht dat Dell geen Ubuntu computers levert in Nederland en een paar printers waarvoor kennelijk linux ondersteuning is.
Sinds kort is dit echter gewijzigd!  De resultaten pagina toont nog steeds het bericht dat Dell Nederland geen Ubuntu computers levert in Nederland maar dat bericht lijkt niet te kloppen want direct daaronder worden 5 laptops getoond die geleverd kunnen worden met Ubuntu linux!
Ook wordt op de vergelijkingspagina bij de selectie optie voor besturingssytemen de keuze voor Ubuntu linux getoond!


Dit gaat shoppen bij Dell voor mij een stuk makkelijker maken, ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe laptop. Overigens heeft Dell wel concurrentie want de Xxodd laptops vind ik er ook mooi uitzien en daar hoef ik ook geen Windows bij te kopen.

Edit: het zag er hoopgevend uit, 5 laptops met Ubuntu, maar nu zijn we weer terug bij de twee typen die er eerder al waren. 

(Zie ook mijn andere berichten over de speurtocht naar computers zonder Windows)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten