zondag 15 augustus 2010

Buurt bbq

Gisteravond was onze buurt barbecue en mijn bier van fust was een groot succes.

De bbq was sowieso een succes, aan het einde van de middag ging het springkussen aan en alle 27 kinderen van het pleintje waren daar in de buurt te vinden.  De ouders lieten even op zich wachten maar niet al te lang.

Mijn bier heb ik nog even in de koeling laten staan want als ik nu zou beginnen met dit bier was het einde van de avond zo in zicht.  Het is een bier wat in de richting van een Chouffe van 8% gaat, dan kunnen we beter beginnen met een lekkere Weizen van 5%.

Toen de kids in hun nest lagen heb ik mijn fust maar naast onze tafel neergezet en een stapel glazen opgehaald.  Het bier is zeer goed gelukt en aan onze tafel werd het ene glas na het andere volgeschonken.  En ook de buurtjes van de andere tafel kwamen regelmatig langs om een glaasje te proeven.  Ik heb niet al te actief uitgedeeld omdat ik het bier volgende maand op het Springweg buurtfeest wil gaan schenken terwijl ik daar zelf op straat nog een biertje ga brouwen! 
En als er volgend jaar hier weer een buurtfeest is  kom ik er denk ik niet onderuit om een heel fust van 20 liter leeg te tappen.

2 opmerkingen:

  1. Hey Dennis,
    als er volgend jaar een buurtfeest is, ben ik van de partij hoor.
    En dan blijf ik mij ma slapen (Margeet..., oma Greetje)
    Ik wil toch een keer uitgebreid je biertjes proeven en van genieten, maar ik moet steeds rijden...
    Groetjes Beatrice, dochter van...

    BeantwoordenVerwijderen