zondag 8 augustus 2010

Toeristen in de trein

Op Rotterdam Alexander stap ik in de trein.  Het is een beetje chaotisch bij de deur, een groepje jongens met oost Europees uiterlijk is met reistassen bezig. Een van de jongens vraagt, aan niemand in het bijzonder: "Is this Goeda?".  "No, " zeg ik, "next stop, fifteen minutes."

Ze lopen terug naar hun stoelen en ik klap mijn laptop open en werk nog wat aan een document.  Ondertussen knaagt er iets achterin mijn kop, wat moeten ze in Gouda?

Als we in Gouda stoppen vraag ik het ze en ze blijken hier voor de kaas te zijn!  Er is natuurlijk wel een Hollandse kaas die uit Gouda komt maar of er hier voor een toerist iets interessants te zien is?  Ik denk dat ze met 10 minuutjes klaar zijn, maar dat komt misschien omdat ik totaal niet bekend ben in Gouda.

3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan moet je toch eens een tourtje aan Lilian vragen. Gouda heeft een heel mooi oud centrum. (hiervoor stond er hetzelfde hoor, alleen met stomme typefout, wist niet hoe ik die kon verbeteren)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gouda heeft inderdaad een mooi oud centrum.
    Gouda is niet alleen bekend van de Goudse kazen, maar ook van de Goudse kaarsen.
    Het is dat het nu geen december is, maar anders hadden de jongens op de 3e dinsdag Gouda kunnen bewonderen bij kaarslicht op de wel bekende kaarsjeavond.

    BeantwoordenVerwijderen