maandag 17 december 2007

Fotograferende kinderen

Een paar dagen geleden liepen we door de dierentuin van Rhenen en bij de giraffen waren we getuige van het volgende tafereel. Een klein meisje staat voor het hek met een Fisher Price digitale camera. Haar moeder stond ernaast te dirigeren: "Zo komt het hek erop, je moet zus en zo de camera houden". "Nee, niet zo dan komt de giraf er niet op.. het moet zo...".

Ow, mijn handen gingen jeuken, ik had er wel tussen willen gaan staan: "Laat haar nou maar wat foto's maken! Bekijk ze straks als jullie thuis gekomen zijn en als de kleine dan opmerkt dat er een hek voor staat vertel haar dan hoe dat is gebeurd."

En misschien maakt die kleine dan wel spontaan een foto met wat verkeerde instellingen die wel perfect gelukt is. Dit doet me namelijk denken aan de prijsuitreiking van de WNF-Ranger photo award 2007 die we een paar dagen geleden op jeugdjournaal zagen. De jongen die de eerste prijs had gewonnen vertelde hoe hij de foto had gemaakt: "Ik had per ongeluk de camera te ver ingezoomd staan toen ik de foto maakte.." en dat was ook wel te zien: een oogje links bovenin en de rest van de foto een veren pracht. Zeker een geslaagde foto!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten