zondag 2 december 2007

Bliksem bezoek Praag

Gisteravond zijn we terug gekomen van een kort bezoek naar Praag met mijn werk. Vrijdag met 2000 van mijn collega's op een aantal vliegtuigen gestapt. Aan het einde van de middag waren we in ons hotel en zijn we snel naar de metro ingedoken naar de oude stad. Daar aangekomen was het al behoorlijk schemerig en dat was eigenlijk best heel mooi.

's Avonds was het diner en groot feest in het Industrial Palace, een groot complex uit 1891. Grote zalen met prachtige gewelfde daken. Eerst kletsen met een overvloed aan wijn en champagne. Daarna met z'n allen aan tafel.

Zelf zijn we na het eten naar huis gegaan om een beetje slaap in te halen. Onze kleine meid heeft ons nogal zware nachten bezorgd de laatste tijd.

De volgende ochtend snel weer met de metro Praag in en door het park wandelend naar de burcht. Daar hebben we een rondleiding gevolgd door de burcht en van de gids moeten we nog een keer terug komen om in ieder geval de bibliotheek en een aantal kerken/kathedralen van binnen te zien. Er is daar ook een brouwerij die wellicht interessant is.
Op de weg terug naar de bus nog even uitgestapt om een kommetje goulash soep en een broodje te eten. Vijf minuten voordat de bussen naar het vliegveld vertrokken waren we weer terug. We hebben het uiterste eruit gehaald.

Het is wel merkwaardig om 30 uur na vertrek weer op Schiphol te staan. Het voelt alsof er iets niet klopt, dat we er langer hadden moeten wezen.

Nog een paar foto's. Een merkwaardig bord dat bij de ingang van het park stond, een foto van een metro station.

1. Bijna 15 jaar geleden ben ik 5 dagen in Praag geweest.
    Zeker de moeite waard om weer eens heen te gaan.
    Voor jullie ook voor herhaling vatbaar?

Groeten Mieke

2. Ja, en dan meer tijd en met kennissen die daar bekend zijn.