donderdag 8 mei 2008

Rare scanner

Een scanner die ik jaren geleden gekocht had heeft het destijds een jaartje goed gedaan en toen gaf hij allemaal rare horizontale strepen! Gedaan wat ik kon, schoonmaken, zoeken op internet, niets hielp. Maar ik heb hem nooit weg gegooid, dat kon ik niet. Hij was te prijzig destijds.

Afgelopen week wilde ik weer eens wat scannen en ik zoek dat apparaat weer op en een stroom adapter erbij. Ik had een aantal adapters liggen en de eerste die past hang ik eraan en de eerste scan heeft weer de bekende strepen. Iedere 4 cm ongeveer 10 lichte en 10 donkere banden.
Ik geef al bijna de moed op als ik het idee krijg om de ander stroom adapters ook nog even te proberen. En ja hoor! Prachtige scans!
Het probleem moet veroorzaakt zijn doordat ik kennelijk een te lichte stroom adapter heb gebruikt, die heeft kennelijk niet genoeg vermogen om de lamp van de scanner op een constante spanning/sterkte te houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten