maandag 19 mei 2008

Vista

Morgen zal ik eraan moeten geloven, dan krijg ik op mijn werk een nieuwe laptop met Vista. Het is een super apparaat met een breedbeeld scherm waar ik vast mooie films op kan kijken ;) Ik ben alleen een beetje huiverig voor het besturingssysteem.

Mijn buurman stond een tijdje terug al voor mijn deur met zijn laptop: "Internet werkt niet meer.." en het apparaat werd in mijn handen geduwd. Nu reageer ik vaak met een vraag: "Wat draait daarop?" en dat is dan vaak windows en dat kan ik mooi met de de volgende opmerking afketsen: "Daar heb ik geen verstand meer van." Dat is straks met Vista ook echt zo want toen ik dus toch even naar het probleem van de buurman keek moest ik echt wel even zoeken waar zijn draadloos netwerk instellingen opgeslagen waren. En van mijn collega's die al een nieuw apparaat hebben heb ik al gehoord dat ze zich een slag in de rondte zoeken naar die ene instelling.
Het advies van een van mijn collega's is: "Wat zegt je gevoel, volg dat!" Dat was dan specifiek voor de nieuwe office 'ribbon'. Nou ik ben niet zo'n gevoelsmens.

Ik ga het maar gewoon proberen. Zet hem aan, en als hij het niet doet ga ik wel bij een van mijn technische collega's ten rade. Dat zal wel raar zijn voor mij, tot nu toe was het vaak andersom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten