woensdag 14 januari 2009

Moeilijk eten

Onze kleine van 3 eet de laatste tijd een beetje lastig. Het begon met Dora, wat ze wel een erg leuk tekenfilm figuurtje vindt. Ze wilde eigenlijk niet eten en ook niet aan tafel zitten maar Dora kijken! Van ons moest ze wel even aan tafel komen zitten maar ze hoefde dan niet te eten. Uiteindelijk nam ze toch een eerste hap en daarna volgde snelde rest van d'r bordje.

Daarna een griep waardoor haar eetlust af was genomen. Ze zat maar een beetje te spelen met d'r eten, het schoot niet op. En nu heeft ze al een paar dagen oorpijn wat wel een beetje op zijn retour is maar toch eet ze slecht. Gelukkig eet ze wel af en toe bambix, ("Kindjespap"). En met haar eetlust zit het ook wel goed want ze komt wel de keuken in om te schooien als ik aan het koken ben.

Daarstraks had ik een goed idee in de keuken, vlak voordat ik het eten opdiende: ik maak een gezichtje op haar bordje! Een gebakken aardappel als mondje, een ander als neusje. Twee schijfjes wortel als ogen en twee partjes gestoofde peer als wangetjes. Het sprak haar enorm aan en ze ging lekker eten, ze wilde zelfs nog een mondje, neusje en meer oogjes! En na enig aandringen heeft ze ook dat tweede portie opgegeten.
We waren verbaasd dat het zo goed werkte. Eens kijken wat ik morgen ga koken en wat ik daarvan kan maken op haar bordje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten