zaterdag 21 november 2009

Scheermesjes

Toen ik 16 of 18 was werd een klein pakje voor me bezorgd, een scheermes van Gilette, met nat-scheren handleiding. Waar ze mijn adres vandaan hadden is me altijd een raadsel gebleven, maar het was wel slim van ze. Ik had al een Philips elektrisch apparaat maar nat scheren bleek toch wel prettiger en sindsdien heb ik heel wat mesjes moeten aanschaffen. En die mesjes zijn best duur! Ik ben blijven steken bij de Mach3 en die kosten 20 euro voor 8 stuks, dat vind ik best aan de prijs.
Begin dit jaar kregen we in een 'blije doos', ter gelegenheid van de geboorte van onze kleinste, een scheermesje van Wilkinson, een Quattro Titanium. En nu scheer ik me niet iedere dag, zelfs niet om de dag maar nu aan het eind van het jaar doet ie het nog steeds goed!

Nou kom ik wel eens berichten op Lifehacker over scheren en hoe dat goedkoper kan. Dat je een scheermesje scherp kunt krijgen door het over een spijkerbroek heen te halen, een paar keer in de niet scherende richting.

Ook staat er hoe je met ouderwetse scheermessen voor een dubbeltje per scheerblad kunt scheren. En ten slotte hoe je een mesje scherp kunt houden door het in een bekertje minerale olie te bewaren.

Ik heb dat allemaal niet geprobeerd maar wat ik wel doe is mijn mesje niet meer plat en liggend in de houder bewaren, maar ik zorg dat de mesjes verticaal staan te drogen. Daarbij schut ik het mesje zo goed mogelijk droog voordat ik het weg leg. Ik denk dat kalk afzetting zo minder kans krijgt en het mesje langer scherp blijft. Of zou Wilkinson Quattro titanium van zichzelf langer scherp blijven?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten