dinsdag 23 oktober 2007

Internet vergankelijkheid

Ik vond nog de eerste website van mezelf van zo'n 10 jaar geleden. Via de provider van mijn werkgever konden we onze eigen website maken. Die provider bestaat in nederland niet meer, maar het domein nog wel, en de websites staan er ook nog steeds op! Dit nadat ik meerdere malen heb gevraagd om mijn website te verwijderen..

Een paar dagen geleden had ik het hier over het online verleden dat we met ons allen aan het opbouwen zijn. Vanmorgen bedacht ik me nog een ander aspect, als ik kom te overlijden is het dan een prettig idee dat ik in ieder geval nog 10 jaar online 'doorleef'? Aan de ene kant wel, een beetje onsterfelijkheid! Ben ik nog niet helemaal van de wereld. De keerzijde is natuurlijk dat mijn nabestaanden onverwacht met 'mij' geconfronteerd kunnen worden. Zal ik een 'uninstall' document achter laten waarin ik voor mijn nabestaanden uitleg hoe ze in mijn online accounts kunnen komen als dat nodig mocht zijn? "Dela, goed geregeld" bij wijze van spreken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten