vrijdag 26 oktober 2007

Stumble

Afgelopen zomer werd ik door Merijn gewezen op de tool Stumble upon en sindsdien kan ik eigenlijk niet meer zonder.

Als ik een keer verveeld achter mijn pc zit, al mijn rss-feeds heb ik gelezen, de sites zonder rss zijn bezocht.. en ik ben nog niet uit gesurfd dan klik ik op de knop 'Stumble!' en ik kom op een site die mij mogelijk interesseert. Stumble weet ongeveer wat mij interesseert omdat ik in eerste instantie een aantal interesse gebieden heb opgegeven (bv buddhism, cats, genetics, linux, japan, photography, travel, ...). Natuurlijk zit er dan nog wel eens een site tussen die mij niet kan boeien en daarvoor heb ik twee knoppen gekregen waarmee ik kan aangeven of ik het een leuke site vond of dat ik het niks vind. Bij een volgende suggestie zal Stumble dan rekening houden met deze verfijning.
Alle 4 miljoen stumblers geven op deze manier aan wat ze wel en niet leuk vinden. Stumble matcht de interesse gebieden van deze 4 miljoen en de volgende keer krijg ik dus iets te zien wat iemand anders met mijn interesses ook leuk vond.

Dit werkt dus erg goed en ik kom op websites en ik zie dingen die ik anders nooit had gezien. Een korte opsomming van mijn vondsten:
En nu op naar nieuwe sites!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten