dinsdag 23 oktober 2007

Vlierbloesem siroop

Zondag ochtend een paar weken geleden.

Ik stap net uit mijn auto en zet de eerste stappen om een rondje te rennen door het bos als ik een man van een jaar of 50 met een touwtje en een blaadje zie klungelen. Als ik hem een handje help hangt het a4tje zo in de boom. Er staat een pijl op met het woord 'wijngaard'. Vandaag is er een wijnproeverij in de Wageningse wijngaard!

Als we daar met zijn drieën aan het eind van de middag even gaan buurten is het daar best gezellig. Een paar kraampjes met lokale producten als bier van de Wageningse eng, een stel uit Lunteren dat biologische jam etc verkoopt en wat handwerk kramen. Aan het eind van de rij staat een kleine feesttent met wat picknick tafels en daar is de proeverij.
Wijn wordt geschonken in hoestdrank-bekertjes, en er zijn 5 smaken te proeven: wit, roze, rood, rood gerijpt op eikenhout en een likeur/dessert wijn. We laten het ons smaken en gaan uiteindelijk met 2 flessen rood naar op huis aan. Op de terugweg nog even kijken bij de kraam met jam's. Daar zie ik dus vlierbloesem siroop staan. Afgelopen zomer had ik bij Granucci in Wageningen al vlierbloesem (uit de uiterwaarden) ijs kunnen proeven en het is wel een smaak die ik erg kan waarderen!

De fles met vlierbloesem siroop was in een paar dagen op en ik had geen idee waar ik dit nog meer kan kopen, tot afgelopen zaterdag toen we op weg naar het bokbier festival nog even bij Dille en Kamille aan de oude gracht gingen kijken. Dat lijkt wel erg op een chique Xenos, je kunt het zo gek niet verzinnen of ze hebben het. En daar stonden dus nog een paar flessen vlierbloesem siroop.
Met de smaak van de andere fles nog vers in mijn gedachten kan ik een kleine vergelijkend waren onderzoek doen en de fles van Dille en Kamille moet het afleggen.

Ik kijk dus uit naar het einde van volgend jaar zomer.. dan kan ik wellicht weer een fles lekkere vlierbloesem siroop op de kop tikken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten