zondag 23 maart 2008

Daar ging ie weer

Het is dus gelukt, de auto is weg. Nadat hij voor de derde keer op marktplaats stond is het dan eindelijk gelukt.

De eerste keer dat hij op marktplaats stond probeerde ik hem voor de, door de ANWB prijslijst aangegeven, richtprijs te verkopen. Mooie foto's gemaakt, auto opgepoetst, mooie tekst geschreven. Het was voor niets, nauwelijks reactie.
De tweede keer, vlak daarna, nog een keer voor 1000 euro minder geprobeerd, tevens op autoscout gezet. De enige reacties kwamen toch van Marktplaats, een aantal keer hadden we het gevoel dat hij bijna was verkocht: "We komen komende zaterdag langs!" waarna we nooit meer iets hoorden van die mensen.
De winter trad in en ik wilde mijn eigen auto graag onder de carport, het is een genot om nooit de ruiten van mijn auto te hoeven krabben 's ochtends. Gelukkig kon ik het gele 'pak vla' onder de carport van mijn schoonvader plaatsen.
Zoals jullie hebben kunnen lezen hebben we het met de lente (en de apk) in aantocht nogmaals geprobeerd. Nog lager gaan zitten met de prijs, en uiteindelijk nog lager uitgekomen. Maar hij is wel weg nu.

Kleine ergernissen. Je koopt dus een auto en verkoopt hem uiteindelijk weer voor aanzienlijk minder, kennelijk moet je daarmee kunnen leven. Toen ik de auto een paar weken geleden bij mijn schoonvader onder de carport vandaan ophaalde moest de achterband opgepompt worden (met een handpomp) en moest ie aangeduwd worden, terwijl ik door een griep geen conditie over had en dus uiteindelijk buiten adem achter het stuur zat. Daarna iedere keer dat er iemand kwam voor de auto mijn vingers gekruist gehouden opdat hij maar zonder problemen zou starten!
Uiteindelijk heb ik hekel aan het privé autobezit gekregen.

1 opmerking: