zondag 13 april 2008

Bier 'brouwen'

Vanmiddag heb ik een start gemaakt met mijn eerste 'brouwsel'. Ik schrijf brouwsel tussen haakjes omdat het niet echt brouwen was, ik heb een brewferm-kit opgestart. Dat komt neer op het opwarmen van een blik met een pasta en dat in een emmer mikken. Daar water, suiker en gist aan toevoegen en ik kan bevestigen, er worden bubbeltjes gevormd!

Ik heb geen temperatuur gemeten, gewoon gewacht tot het hand-warm was en toen de gist erbij.
Dat was een beetje spannend want op het recept moest ik wachten tot het mengsel 20 graden was en zoveel tijd had ik niet, ik denk dat het zo'n 30 graden was. Een thermometer had ik ook niet. Wellicht wel een fijne temperatuur voor gist om zijn werk te doen.

2 opmerkingen:

  1. Nou Dennis, ik ben benieuwd hoe dat biertje gaat smaken! Hoe smaakt het bier tegenwoordig in cafe De Rat?

    Gr. Leonard

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haastige spoed is zelden goed, maar wie weet krijg je hierdoor wel super bier.
    De meest lekkere culinaire producten zijn vaak bij toeval ontdekt. :-)
    Ik heb nog wel een thermometer voor je als je er een nodig hebt.
    In ieder geval ben ik benieuwd naar het eind resultaat.

    Groeten Mieke

    BeantwoordenVerwijderen