zondag 20 april 2008

KPN ontvluchten

Al heel lang heb ik een niet gefundeerde antipathie tegen de grootste telecom aanbieder van Nederland.

Heel vroeger was er natuurlijk maar 1 telefonie aanbieder en dat was de niet geprivatiseerde voorloper van KPN. Daar heb ik lang een telefoon verbinding bij gehad waarbij de eerste internet jaren door een 56k modem geperst werden.

Daarna kon ik voor ADSL naar Cistron, een hele fijne provider die wel iets duurder was maar met een hele goede service. Ondertussen diende ik een tientje per maand aan KPN af te dragen voor de zogenaamde 'local loop', het koper draadje van de wijk centrale naar mijn meterkast.
Ik moest dus betalen aan de KPN. En toen werd Cistron ook nog eens overgenomen door XS4ALL, ook een goede provider maar wel KPN!
Dan maar overstappen naar Tiscali, ik heb nog wat rare rekeningen gehad van XS4ALL, er was duidelijk iets mis gegaan tijdens de migratie van Cistron naar XS4ALL en daarna de opzegging.

Ondertussen was ik mobiel aan het bellen via Telfort, wat een jaar geleden werd over genomen door KPN!
Als internet provider was Tiscali een goedkope provider en ik had er geen problemen mee. Maar je raad het al, Tiscali werd over genomen door KPN en ondergebracht bij Telfort. Daar heb ik een paar berichten over gehad: "Voor u veranderd er niets, blah blah". En dat is misschien ook wel zo. Maar toen ik vroeg of ik eigenlijk mijn vaste lijn bij KPN kon opzeggen werd mij gezegd dat dat alleen bij een van hun twee standaard abonnementen kon, de T20 en de T20+bellen. En ik had een T6 abonnement. Waarvoor ik echter net zoveel betaalde als voor het T20 abonnement.

Dus ik heb mijn abonnement geupgrade van een T6+bellen naar een T20+bellen en betaal net zoveel. En als de omzetting gereed is zal ik de KPN opzeggen zodat ik geen belbasis abonnement meer heb.

Het is zo lastig om aan de KPN te ontkomen in Nederland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten