zaterdag 26 april 2008

Nachtelijke ergernissen

Er zijn een aantal lui in Wageningen niet helemaal snik. Het gebeurd dat ik midden in de nacht wakker lig en een scootertje van deur tot deur hoor gaan bij ons op het plein. Een paar tellen later waait en een walm van uitlaatgassen door de slaap kamer. Midden in de nacht is soms 02:00 uur, 03:00 uur. Er is weinig pijl op te trekken, op ieder tijdstip kan zo'n krantenbezorger langs komen, want dat is wat er gebeurd! Kranten bezorgen, midden in de nacht!

En de mensen die op het apparaat zitten zijn een maatje te dik en zouden beter kunnen fietsen. Als ik terugdenk aan de tijd dat ik nog kranten bezorgde op de fiets ging dat ook nog eens sneller op de fiets. Want het scootertje wordt snorrend op straat achter gelaten en de berijdster stapt af om de krant door de bus te mikken. Ik reed met mijn fiets in volle vaart richting de voordeur en had de krant in een soepele beweging op de deurmat terwijl ik alweer op weg was naar de volgende deur.
Het zal iets minder soepel zijn geweest maar je begrijpt de strekking.

Als mijn krant midden in de nacht bezorgt werd dan was dat voor mij reden geweest om te switchen naar een avondkrant of om het in het geheel op te zeggen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten