donderdag 5 juni 2008

Ballen pakket

Ik wil de naam van het systeem en het pakket niet meer noemen uit frustratie, diegenen die mij een beetje kennen weten vast wel waar het over gaat. En voor die andere personen, wellicht wordt het duidelijk uit de context.

Het moge duidelijk zijn dat er een paar problemen zijn met het systeem waarvan ik de naam niet zal noemen. Op het moment van dit schrijven zit ik te wachten tot het klaar is met een paar eenvoudige handelingen en ik kan die tijd hier gebruiken om mijn frustraties van me af te schrijven.

De volgende dingen wil ik graag even kwijt:
1. onduidelijk gedrag
Alle documenten die voor mij interessant zijn staan op een centraal punt, daar kan ik op verschillende manieren bij, met internet explorer en met windows verkenner. Via internet explorer werkt het een beetje onhandig maar lukt het wel en het biedt ook meer mogelijkheden. Via windows verkenner kan ik lekker snel werken, heb ik niet zoveel mogelijkheden maar voldoende. Ik werk dus altijd met windows verkenner maar dat werkt alleen als ik op kantoor zit. En ik werk ook regelmatig op locatie bij een klant of thuis en daar moet ik dus afzien. Reden? Onbekend.
[ondertussen is het systeem vast gelopen in die eenvoudige handeling en kan ik hier nog de volgende punten aan toevoegen terwijl ik wacht..]
2. onduidelijk gedrag
Ik heb een document geopend, aangepast en wil de wijzigingen opslaan. Duurt lang en regelmatig krijg ik de boodschap 'mislukt, sla het op een ander lokatie op'. Dat wil ik niet, dan heb ik alle document straks lokaal staan, dat was toch niet de bedoeling? Het gekste komt nog, als ik het een paar keer geprobeerd heb (en ondertussen meldingen krijg dat een ander proces bezig is met het document) en van ellende het document maar sluit en besluit om het opnieuw te openen om te kijken of hij 'hem er in de herhaling wel inschiet' blijkt dat de wijziging wel was opgeslagen!!! Hoe is dat mogelijk? Dit is heel dubieus.
3. traag
En alles gebeurd net te traag, niet flitsend zoals ik gewend ben. Een systeem hoort er voor mij te zijn, en als ik iets type of met de muis ergens klik wil ik subiet(!) actie van het systeem. En om maar niet te spreken over vanmiddag waarin ik tijdens het wachten tijd genoeg had om dit hier op te kalken.

Zo, dat lucht op.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb echt geen idee waarover je het hebt?! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tip van de sluier: het begint met 'vist' en eindigt met 'AAAAAAAHHHHH'! ;)

    BeantwoordenVerwijderen