maandag 16 juni 2008

Bezigheden

Een aantal kleine bezigheden waar ik druk mee geweest ben de laatste tijd:

Mieren!
We hebben een hardnekkige mieren familie in een van de planten op de vensterbank zitten. Ik zag al vanaf vroeg in het najaar mieren marcheren over de vensterbank en zat te denken waar ze vandaan kwamen. Ik vond een mieren kolonie buiten onder de achterdeur maar toen ik die om zeep had geholpen waren we er nog niet vanaf. Ik heb al een paar mierenlokdoosjes geplaatst op de vensterbank en even leek het probleem over, geen mieren meer op de vensterbank. Maar gisteren ontdekten we dat ze een nieuwe snelweg hadden gevonden, door de bladeren van de ene plant naar de andere plant. Grrrr.

Nintendo DS lite
Ik loop al een tijdje te zeuren dat ik een DS wil hebben en aan de braintraining wil, maar tot nu toe heb ik mijn plannen nooit doorgezet. Nu is er een nieuw game winkel gekomen in de winkelstraat van Wageningen en we liepen daarlangs met mijn gebruikelijke opmerking: 'Ik wil...' en ik loop naar de etalage. Ik krijg een opmerking toegeworpen, "Misschien is ie nu in de aanbieding!" En dat was ie! Ik mocht hem hebben als ik maar een vuurrode nam, dus als ik nu niet aan het bloggen ben weten jullie waar ik mee bezig ben.



BBQ
Zaterdag avond was het niet echt weer voor een BBQ maar onder de carport ging het goed. De BBQ die we hebben heeft ook weinig aandacht nodig:
  • na aansteken een half uur laten opwarmen met het deksel erop;
  • vlees erop en een uur wachten;
  • klaar.
Voor mij is het wel een prettige manier van werken. Ik moet het een beetje rustig aan doen, het kost nou eenmaal anderhalf uur. Vaak ben ik wel gehaast maar op zo'n moment van slow-cooking kom ik makkelijk tot rust.

Flyer het Wagenings Hobbybrouwers Overleg (het WHO)
De bierbrouw club die we in Wageningen hebben opgericht bestaat uit 4 personen en we komen 1 keer per maand bij elkaar. Als 2 personen dan niet kunnen dan is direct de helft maar aanwezig, daarom willen we wat meer leden. Daarvoor hebben we een flyer gemaakt die ik de afgelopen dagen heb afgemaakt:Deze flyer ligt bij het lokale bier brouw materialen magazijn in een goede slijterij. Nu maar hopen op meer leden!

Verder ben ik wel druk met bier brouwen geweest omdat ik de laatste weken vaak heb meegekeken bij anderen. Maar komende donderdag ga ik zelf mijn eigen weizen brouwen vanaf mout, dus zonder vals te spelen. Best spannend.

1 opmerking:

  1. Oi, Civilization is uit voor de DS, en die speel ik nu dagelijks in de tram :)

    BeantwoordenVerwijderen