woensdag 5 november 2008

Opletten in de supermarkt

Onderstaande e-mail verwoord hoe ik denk over toevoegen van kunstmatige zoetstoffen aan drankjes.
Goedemiddag,

Wij waren gisteren onaangenaam verrast toen we lazen dat de kleine Roosvicee Multi Vit pakjes Kers-Bes, die we aan onze dochter van twee hadden gegeven, een light product bleek te zijn met kunstmatige zoetstoffen. De letters 'light' zijn door een laag contrast heel slecht leesbaar en de tekst "Omdat Roosvicee Multivit light zoetstoffen bevat, adviseren wij dit product te gebruiken vanaf de leeftijd van 4 jaar." is onopvallend in kleine letters opgesteld.

Wat mij het meeste stoort is dat ik van jullie geen light product verwacht had, het valt me eigenlijk een beetje tegen van een traditioneel merk als Roosvicee. Het zou natuurlijk kunnen wezen dat jullie van de marketingafdeling op de kop hebben gehad dat er teveel calorieën in zitten? Jullie hebben het in ieder geval niet gedaan om in aanmerking te komen voor een 'Ik kies bewust' stempel want die zie ik niet op het pak.

Ik zal in het vervolg extra opletten bij jullie producten, ook als onze dochter ouder is dan 4 jaar!

Gr,
Dennis.
Deze e-mail heb ik naar Koninklijke de Ruijter B.V. gestuurd (website is op dit moment beveiligd met een password) en ik heb er tot nog toe geen reactie op gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten