zondag 2 november 2008

Gerookte knoflook

Afgelopen week was ik weer eens in Derat en het was weer gezellig. Ik heb mijn broer een beetje wegwijs kunnen maken op zijn nieuwe website, heb even met zijn twee jonge katjes gespeeld en we hebben wat ideeën opgedaan om zijn appartement wat gezelliger te maken. Daar gaan we met een groep mensen volgend weekend werk van maken, schuren, schilderen en lampjes ophangen. Komende paar dagen nog maar even marktplaats afstruinen op zoek naar leuke kastjes!

Op mijn weg naar huis liep ik langs een van de buren van het café, deze persoon rookt ieder jaar een serie knoflook strengen. Gerookte knoflook schijnt een jaar lang goed te blijven! Ben ik eindelijk af van uitgelopen of uitgedroogde knoflook teentjes. Dit keer was ik op een fatsoenlijke tijd en stond de deur nog open dus besloot ik om even naar binnen te lopen. Een kleine uitdragerij, achter een tweede deur zitten twee oudjes hun dagen te slijten. Als ze in de gaten hebben dat ze een klant hebben komt de vrouw eraan en na wat recepten uitgewisseld te hebben loop ik met een streng onder mijn armen naar de trein.

(zie ook dit vervolg bericht)

1 opmerking: