donderdag 13 november 2008

Ubuntu berichten

Ik had zojuist mijn pa aan de lijn. Hij wou even zeggen dat hij Ubuntu steeds leuker begint te vinden. Dat was het.
Toen we even langer aan de lijn hingen bleek dat hij het leuk vind dat hij meer moet nadenken bij de kaartspelletjes in Ubuntu en dat hij met Ubuntu kan puzzelen om dingen (zoals bestanden importeren) voor elkaar te krijgen en dat dat dan ook lukt. Verder liet hij nog weten dat ik in het begin best heel fanatiek was en drammerig overkwam met Ubuntu en mijn overtuiging dat dat beter is dan Windows, maar dat ik nu toch wel gelijk begin te krijgen.

Een paar dagen geleden kreeg ik een vergelijkbare opmerking van mijn schoonvader. Hij ging even achter de Windows computer van mijn zwager zitten en had moeite met wennen: hij was Windows ontwend en ook was hij niet meer gewend aan een langzame computer (hij heeft een snelle laptop).

Zelf heb ik gisteren mijn computer geupgrade naar de nieuwste versie die een paar weken geleden uitgekomen is. Dat was weer een hele makkelijke exercitie: een paar klikken en daarna werd alles gedownload en geinstalleerd. Ondertussen kon ik zelf verder gaan met sinterklaas lijstjes maken, lootjestrekken, etc. Toen ik daar mee klaar was was het updaten ook klaar en heb ik hem voor de goede orde maar opnieuw opgestart.

Dat lootjes trekken gaat heel soepel op lootjestrekken.nl. Een beetje omslachtig is dat de genodigden allemaal moeten bevestigen voordat het lootje daadwerkelijk uitgedeeld wordt. Daarna komt wel een leuke mogelijkheid die onmogelijk is als je lootjes op de ouderwetse manier trekt: de website biedt je de mogelijkheid om annoniem een vraag te stellen aan de persoon voor wie je een pakje gaat kopen. Dat vind ik leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten