zaterdag 11 april 2009

Aan het tuinieren!?

Staken aan elkaar verbonden in de top.Ja, ja. Ik ben aan het tuinieren geslagen! Om bier te brouwen heb ik namelijk hop nodig, dat is gewoon te koop, maar ik kan het ook zelf verbouwen. Althans, dat ga ik proberen!
Mijn pa heeft Onderkanten aangescherpt zodat de staken makkelijk de grond in gaan.een paar weken geleden mijn hopjes (Tettnanger en Hallertauer Mittelfruh) ingegraven (omdat ik mijn pols verstuikt had) en vandaag heb ik 3 meter hoge staken erom geplaatst. Vorig jaar heb ik deze stekjes gekregen van een medebrouwer en veel was het niet geworden, zoals te verwachten was in het eerste jaarStaken rondom hopplantjes.. Ze hebben wel de winter overleeft en hopelijk ga ik dit jaar wat oogsten.
Ik zal er iedere geval wekelijks wel even naar moeten kijken, dat wordt voor mij wel een opgave. Maar als ik dat niet ga doen dan gaan ze ongecontroleerd omhoog en zijn ze zo op de 3 meter of zijn ze zo in de staken van hun buurman beland!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten