maandag 20 april 2009

Klein mannetje

Papa, ik kan niet slapen, wil je een verhaaltje vertellen?

"In de duinen, heel dicht bij de zee, is een klein holletje in het zand. In dat holletje woont een klein mannetje Klaas Vaak, samen met een klein vrouwtje en kleine kindertjes. Er woont ook nog een konijntje. Ze gaan overdag heel vaak samen in het zand en ook bij het water van de zee spelen. Maar als de zon onder gaat in de zee komt het kleine mannetje naar buiten, hij stopt wat duinzand in een zakje, en met dat zakje zand op zijn rug en gaat hij..."
"P..P..Papa, ik vind het een beetje eng!!"
Ai, ik had niet gedacht dat het verhaaltje zo tot de verbeelding zou spreken. "Wil je dat Klaas Vaak vandaag niet bij je langs komt?"
"Dat wil ik ja."
"Weet je wat? Ik ga even de telefoon pakken en dan bellen we hem even op om dat te zeggen."

"Met de papa van M. Spreek ik met Klaas Vaak?"
...
"Goed. Ik bel even om te zeggen dat M graag wil dat je vandaag niet bij haar langskomt. Ze vindt het nog een beetje eng!"
...
"Okay. Nou, veel succes dan nog vannacht bij de oudere kindjes."

"Is het zo goed schat?"
"Ja. Papa, over een tijdje, als ik het niet meer eng vindt, mag hij wel weer komen."
"Goed hoor. Zo, ik zal je nog even instoppen en dan ga dan maar lekker slapen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten