maandag 22 juni 2009

Bessenkruimeltaart

Gisteren heb ik weer eens een taartje gemaakt, op mijn manier. Ongeveer de ingrediënten lijst en dan maar wat doen. Ik gok dat het volgende erin zat:



- 250 gr tarwe bloem
- 100 gr kristalsuiker (biologisch, minder geraffineerd)
- 100 gram margarine
- een flinke scheut vloeibare margarine
- 200 gram bessen (50% rood, 50% zwart)

De margarine net niet helemaal laten smelten (in de magnetron) bij de bloem en de suiker in een kom. Een minuutje kneden totdat het een kruimelig geheel is.De kruimels waren bij mij iets te droog dus heb ik er een scheut vloeibare margarine bij gedaan.
De helft van dit mengsel heb ik als bodem in de ovenschaal gedaan en stevig aangeduwd. De rest heb ik gemengd met de (gewassen) bessen en als laag over de bodem gestrooid.
Daarna 35 minuten op 220 graden (hete lucht oven).

Hij was heerlijk. De stevige, zoete bodem en frisse bessen zijn een hele goede combi.

2 opmerkingen:

  1. Jammer, dat ik niet even stukje heb kunnen proeven. De taart was van heel lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat klinkt heerlijk Dennis, ik ga het een keer nadoen met blauwe bessen. liefs Roos.

    BeantwoordenVerwijderen