zaterdag 20 juni 2009

Dag 'vrij'

Mijn weekend duurt tegenwoordig 3 dagen, sinds mijn ouders op woensdag oppassen heb ik mijn vrije dag verplaatst naar de vrijdag en hebben we met ons gezinnetje altijd een lang weekend. Ik ben er nog steeds niet helemaal aan gewend dus het is elke keer nog een verrassing als ik een dag extra in mijn weekend heb zitten.

Zo ook deze keer. Gisteren de bruiloft van mijn broer. Dat was een beetje druk, ik was gedeeltelijk fotograaf (samen met mijn zwager), gedeeltelijk vader en ik wilde ook nog wat socializen met de andere gasten. Fotografie en vaderschap was een beetje lastig. Als fotograaf neem ik de vrijheid om rond te lopen en mooie plekjes te zoeken, dit keer zat ik eerst tussen het bruidspaar en het publiek op de grond en daarna stond ik achter het bruidspaar en kan over hun schouders het publiek fotograferen. Beide keren had ik binnen de kortste keren mijn dochterje op schoot, die vond dat kennelijk ook mooie plekken.

Voordat we naar huis gingen was ik nog even met mijn dochtertje naar de speeltuin geweest, die eigenlijk al gesloten was. Er stond een 2 meter hoog hek omheen maar de kleine vond ergens een kier waar alleen konijnen onderdoor konden. En kleine meisjes. Daarna kon ik er wel overheen. Zij heeft heerlijk kunnen spelen en ik heb lekker op bankjes gezeten en rustig aan gedaan, mezelf realiserend dat ik me vervelend voelde door een opkomende griep en dat we de volgende dag alweer 2 afspraken hadden staan.

Direct daarop realiseerde ik me echter dat we vandaag vrij zijn, niets dat moet! (alleen boodschappen doen, schilderen op zolder, misschien met het gezin kijken of we in de Toyota Prius passen).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten