donderdag 4 juni 2009

Schandalig

Bijna een week voorbij zonder dat ik hier iets vermeld heb over mijn bezigheden. De meeste tijd achter de computer gaat nu op aan het zoeken naar een nieuwe auto. Ik heb te horen gekregen dat deze nog een paar maanden meegaat en er gaat wat tijd overheen voordat een nieuwe geleverd wordt.

Mijn volgende auto moet zuinig zijn en ik wil wat meer ruimte dan nu. Ik zit te dubben tussen 3 modellen.

Ford Focus Wagon Econetic
Deze auto heeft flink wat meer ruimte dan mijn huidige auto, eerlijk gezegd denk ik dat hij genoeg ruimte heeft. Nadeel voor mij is dat hij van een Amerikaanse fabrikant is.

Skoda Octavia Greenline
Een tijdje geleden is deze zuinige variant aangekondigd en sinds begin deze maand zijn daar meer details over bekend. Hij is in ieder geval ruim genoeg, ruimer dan de Focus. En hij is minder breed dan de Focus dus hou ik meer ruimte onder de carport over. Zijn CO2 uitstoot is wel iets hoger dan de Focus.

Toyota Prius
Dit is verreweg de zuinigste auto van dit trio maar ook de kleinste. Wat ruimte betreft is hij net zo groot als mijn huidige auto, Skoda Fabia Combi. Zou een dakkoffer een optie zijn?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten