zondag 7 juni 2009

Vlierbloesem siroop (2)

Ik ben verder gegaan met het maken van vlierbloesem siroop. De eerder gemaakte vlierbloesem siroop mistte de pit, de scherpe vlierbloesem lucht, eens kijken of dat ook anders kan.
Onze kleine meid vindt de vorige batch wel fantastisch, als ze bij de koelkast staat: "Ik wil die, heb ik samen met mijn papa gemaakt!" En vooral het laatste beetje vindt ze lekker, als er hele bloemetjes in zitten die nog onder in de fles zaten. Die smaken haar kennelijk extra lekker.

Ik heb het nu anders aangepakt na links en rechts wat meer te hebben gelezen hierover:
- alleen de rijpe schermen plukken;
- iets meer schermen gebruiken (20 per liter?);
- suiker siroop apart maken en af laten koelen;
- de bloemetjes van de schermen halen;
- de bloemetjes in de afgekoelde siroop doen (ipv dippen in het hete water) en 3 dagen laten trekken in de koelkast.

Het geheel staat nu in een afsluitbare kom, in de koelkast een paar dagen te trekken. Het ruikt nu al intenser dan mijn vorige batch, ik ben benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten