zondag 27 september 2009

Dubben of ik het zou doen

VlierbessenElke keer als ik naar de akker rij om groente te halen zie ik in een weiland een mooie vlierbessenstruik staan met heel veel donkerblauwe schermen erin. Nu ben ik een maand geleden wel op strooptocht geweest om vlierbessen te plukken maar dat was altijd aan de straatkant, langs een fietspad bijvoorbeeld. Het weiland instappen was toch een beetje een stap te ver.

Nu Vlierbessen, onscherpkreeg ik laatst een vraag van iemand die ook enthousiast geworden was: "Weet je nog een paar struiken te staan?" Een van de struiken die ik opsomde was die struik in het weiland, maar ze durfde het niet aan. Gisteren stond de struik er nog net zo mooi bij, niemand geeft dus iets om die bessen dus ben ik er zelf heen gegaan, ben over drie hekwerken geklommen en heb twee tassen vol geplukt. Ik ben net klaar met het ritsen van de bessen (2 uur werk, kramp in mijn nek, schele ogen van al die besjes) en vanavond ga ik er sap van maken.
Wellicht dat ik een fles sap ga bewaren om over een tijdje bier mee te maken.

2 opmerkingen:

  1. gewoon altijd zorgen dat er een greppel in de buurt is waar je in kunt duiken, mocht er een boze boer aan komen :)

    BeantwoordenVerwijderen