vrijdag 18 september 2009

Harddisk recorder

Naast de nieuwe hoge resolutie TV was eigenlijk ook een modernere DVD speler nodig en de videorecorder mocht ook wel vervangen worden. Die twee functies zitten tegenwoordig verenigd in digitale video recorders, kort DVR's.

De zoektocht naar het perfecte apparaat was onbevredigend. Wat ik wil bestaat, denk ik, nog niet:
  • opname met programmagids
  • DVD speler met conversie naar full HD
  • mogelijkheid om de DVD's die ik heb op de harddisk te zetten (ik weet ondertussen wel dat ze niet in verenigingsverband getoond mogen worden en ik ben ook meer dan voldoende geïnformeerd dat Dora voor alle leeftijden is!)
  • Divx afspeel mogelijkheden
  • geen weekenden kwijt zijn met het configureren of instellen van een apparaat dat bijna perfect is
Nog wat puntjes die ook wel handig zullen zijn:
  • vrije toegang tot de opgenomen TV programma's (bv van de harddisk op een usb stick zetten)
  • regio vrije DVD speler
  • mogelijkheid om programma's van uitzending gemist te kijken
Er zijn leuke apparaten op de markt die in de buurt komen maar elke keer mist er een essentieel onderdeel (Popcorn Hour C200 in de buurt gaat komen, maar dat apparaat is nog niet te koop) dus heb ik maar een burgerlijke Panasonic gekocht. En dat voelt een beetje beklemmend. Een heel aantal DVD's die ik heb kan ik hierin niet afspelen omdat ze op een ander continent gekocht zijn. Opgenomen T.V. programma's kan ik alleen uit het apparaat krijgen als ik ze op een DVD brand, dan zal ik ze daarna dus weer van die DVD moeten afhalen. Waarom wordt ik in zo'n omweg gedwongen? Ik wil geen stapel gebrande DVD's hebben!

Ik denk dat ik me er vooreerst maar beter bij kan neerleggen. Dr Who kijken op televisie is toch een stuk beter dan op de laptop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten