donderdag 24 december 2009

Brouwsel 4

Niet zo lang geleden heb ik een winterbier gebrouwen met de Rochefort gist. Na afloop van die vergisting had ik flink wat gist over en dat heb ik gisteren gebruikt om een vergelijkbaar bier te maken.
Het eerste winterbier is nu behoorlijk op dronk en smaakt me goed. De smaak van zoethout en koriander is me in dat bier wat te uitdrukkelijk aanwezig dus ik heb het gisteren wat zuiniger aan gedaan met die kruiden. Daarvoor in de plaats heb ik een fractie gebrande mout toegevoegd voor wat extra bite. Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken!

3 opmerkingen:

  1. Het bier dat ik geproeft heb was erg lekker.
    Alleen heb ik geen vergelijkend waren onderzoek kunnen doen, dus ik weet niet welk bier lekkerder is/was :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je ;) Wanneer was dat, had ik wat meegenomen toen we gingen klussen? Dat was nummer 3.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad toen je kwam klussen had je nr 3 meegenomen.

    BeantwoordenVerwijderen