donderdag 4 februari 2010

Plastic inzamelen

Dan wil ik hier al een hele tijd schrijven dat ik de plastic inzameling niet handig vindt en sinds vanmorgen is het ineens actueel.
Sinds 1 januari zijn gemeenten verplicht om plastic gescheiden in te zamelen.  Ik vind mezelf niet dom maar ik vind het erg onduidelijk wat er wel en niet in de zak mag.  In Ede moet je plastic er schoon in doen, in Wageningen heb ik er niet over gelezen.  Wel is het zo dat het ene plastic er wel in mag en het andere niet, dat is erg onpractisch.
Ik ben voor scheiden van afval en voor GFT afval, oud papier, glas, batterijen is het erg gemakkelijk en eenduidig.  Waarom mag er bij de plastic scheiding geen speelgoed bij?  Vleesbakjes mogen ook niet.  Ik snap het niet meer en ik vind het onhandig dat ik bij veel plastic afval moet opzoeken of het wel of niet in die zak mag!

1 opmerking:

  1. Opa van de Molen5 februari 2010 om 08:58

    Ga maar eens bij je schoonvader in de leer. Ik heb er geen problemen mee. Vleesbakjes mogen er wel bij zolang ze maar niet van piepschuim zijn. Speelgoed is meestal van PVC en dat geeft bij recycling milieuproblemen. Lilian snapte er eerst ook niets van. Het laatste probleem wat ze onder de knie moest krijgen was het onderscheid tussen cellofaan en plastic.

    BeantwoordenVerwijderen