maandag 15 februari 2010

Navigatie

Mijn broer en ik waren een tijd terug in Mechelen en informeerden in het biercafé Den Stille Genieter of er nog ergens Liefmans Goudenband te koop was.  De brouwerij Liefmans was toen net een paar maanden failliet en we zouden graag nog ergens een krat scoren.  De eigenaar gaf met een armgebaar aan we het daarachter eens konden proberen.
De volgende morgen bij het uitchecken van onze hotelkamer besluiten we een gokje te wagen en met de auto proberen we bij 'daarachter' in de buurt te komen.  Ik moet een beetje nadenken, een riviertje en een paar keer links en rechts besluit ik de auto te parkeren.  Uitgestapt lopen we een paar meter verderop een hoek om en blijken we op honderd meter afstand van Den Stille Genieter te zijn.

Al langere tijd ben ik aan het nadenken over een navigatie apparaat voor in de auto.  Elke keer heb ik hem niet gekocht omdat ik bang ben dat ik er lui van wordt en dat mijn eigen oriëntatie vermogen erdoor af gaat nemen.  Maar afgelopen paar weken ben ik twee keer naar België geweest en juist daarvoor ben ik dus toch gezwicht.  Hop dus naar de Mediamarkt en de Halfords maar een goedkoop apparaat, met file informatie, een beetje lichtgewicht, monteerbaar op de zijruit en gebruiksvriendelijk is er niet of de aanschafprijs is me te hoog.  Teruglopende naar de auto besluit ik nog even bij BCC te kijken en daar zie ik de Garmin Nüvi 255t voor 120,= euro met nog eens 20% korting.  Als de verkoper de doos openmaakt, op mijn verzoek om de zuignap bevestiging even te controleren, blijkt de zuignap er niet bij te zitten.  Ik wacht geduldig een kwartier terwijl de verkoper aan het zoeken is in het magazijn en daarna aan de telefoon hangt.  Uiteindelijk komt hij bij me terug met de mededeling dat hij de zuignap niet kan vinden en dat ik het apparaat voor 60 euro mag meenemen, voor de 40 euro extra korting kan ik zelf een zuignap kopen.  Dat lijkt me een goede deal en even later koop ik voor 18 euro een zuignap bij de Halfords en voor minder dan 80 euro heb ik nu al veel plezier gehad van mijn navigatie:
  • ik heb een trein gehaald in Dinant die ik anders geheid zou hebben gemist en
  • afgelopen week heeft het me veel file-ellende gescheeld toen het veel gesneeuwd had tijdens de spits
Het kratje Goudenband hebben we toen in Mechelen niet kunnen vinden en ik denk niet dat een navigatie apparaat daar destijds iets aan had kunnen veranderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten