zondag 11 april 2010

Prijsafspraak

In mijn krantje las ik vanmorgen dat Wehkamp geen merkfietsen meer mag verkopen.  Batavus wil dat de Batavus fiets alleen verkocht wordt via erkende en speciaal opgeleide fietsen-verkopers.  Zeker speciaal opgeleid om de adviesprijs van de fabrikant over te nemen!
Nu wilde Wehkamp ook graag Batavus fietsen verkopen en dat hebben ze via-via moeten doen: een erkende en speciaal opgeleide fietsen-verkoper verkocht Batavus fietsen aan een andere fietsenverkoper en die verkocht de fietsen dan weer aan Wehkamp. 
Batavus is hierachter gekomen door zelf een fiets bij Wehkamp te kopen en te traceren aan we ze de fiets zelf geleverd hadden.  Die verkoper hebben ze nu geschrapt uit hun netwerk.
Ik kan niet zo goed tegen dat soort praktijken.  Het is volgens mij een van de redenen dat spullen zoals bijvoorbeeld Apple computers en Levi's spijkerbroeken in Europa zo duur zijn in vergelijking met Amerika.

En dit is voor mij een extra reden dat ik blij ben met mijn extra sterke Azor Nashville, ik ben allang klaar met merkfietsen omdat ik ze achterlijk duur vind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten