maandag 24 mei 2010

Verslaafd...

In februari en maart van dit jaar hebben 23 hobbybrouwers in Nederland geprobeerd een Extra Special Bitter te maken.  Gisteren zijn deze hobbybrouwers bijeen gekomen in de Hanze Stadsbrouwerij in Zutphen waar de bieren gezamenlijk geproefd om te kijken wat belangrijke parameters zijn bij het maken van deze bierstijl, kort samengevat: we hebben hem nog niet.  De ESB van Fullers was in alle gevallen veel meer mondgevoel van bv restsuikers waardoor de bitterheid minder intens ervaren werd.
In ieder geval ben ik wel even klaar met de bitter bieren.

Thuisgekomen deed internet het niet!  Ik dacht even dat het aan de recente installatie van Puppy linux op deze 10 jaar oude laptop lag maar toen ik dat had uitgesloten en in de kast een modem zonder lampjes zag wist ik hoe laat het was.  Geen internet op eerste pinksterdag, dat kon nog wel even gaan duren!  Geen open access points in de buurt meer, maar een e-mailtje naar de provider gestuurd vanaf de computer van de buren.
Vanmorgen toch nog even gekeken of ik niet nog ergens een vervangende power-adapter kon vinden die op het modem past en toen ik eigenlijk al door al mijn opties heen was bedacht ik me dat ik nog een portable dvd spelertje heb en de adapter die daarbij hoort bleekte passen!

Het was wel even ontnuchterend, thuis opstaan zonder internet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten