zondag 4 juli 2010

Nieuwe laptop

Dit bericht type ik op mijn tien jaar oude laptop (Pentium III, 1 GHz, 512 Mb) en ik wordt regelmatig bevestigd dat dit beesie aan het einde van zijn leven is gekomen, het verloopt namelijk allemaal heel erg traag.  Daarom ben ik extra blij dat er een nieuwe laptop voor me onderweg is.

Eerder schreef ik over Dell die meer alternatief leek te gaan bieden voor Windows.  Dat lijkt nu toch weer tegen te vallen, van de 5 laptops met Ubuntu zijn er nu nog 2 over.  Beide laptops zijn niet echt wat ik zoek dus is het een XXODD XNi832t zonder Windows geworden.  De prijs/prestatie verhouding lijkt erg goed te zijn al zie ik niet heel veel reviews over het apparaat.

Voordat ik een nieuwe computer koop zoek ik altijd even op internet naar Ubuntu installatie problemen bij dat type computer en als ik die niet vind hoop ik altijd dat niemand dus problemen heeft gehad.  Een andere beproefde methode, om te kijken of een nieuwe computer goed ondersteund word door Ubuntu, is even een live-cd erin en daarvan opstarten.  Als het opstarten goed gaat en alles werkt verwacht ik weinig Ubuntu problemen. Echter, de XXODD wordt alleen via een webwinkel verkocht en ik kan dus niet zomaar langs een winkel gaan om even een live-cd te proberen.

Ik hou dus nog even mijn vingers gekruisd.

3 opmerkingen:

  1. Hallo Dennis,

    Ik overweeg ook deze Xxodd met Ubuntu; wat zijn inmiddels je ervaringen?

    Mvg,
    Erik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Erik,

    Jazeker, zie ook mijn vervolgberichten. http://openraam.blogspot.com/search/label/xxodd

    Gr,
    Dennis.

    BeantwoordenVerwijderen