vrijdag 27 februari 2009

Lente?

Het is nog donker als ik mijn auto parkeer en tussen de hekken door wandel. Grote bonte spechten met jong.Ik wordt een beetje vrolijk van de fluitende merels en andere vogels, dat heb ik de hele winter niet gehoord. Er staan hier veel bomen, al wandelend ben ik benieuwd welke vogels er nog meer zijn. Dit is een hele mooie locatie om te werken en ik open de deur van een gebouw en installeer me in mijn kantoortje waar ik plaats neem achter mijn buro. Afgelopen najaar zag ik hier uit het raam een specht samen zijn jong aan de onderkant van een grote eik fourageren. Vaak zie ik boomklevers op en neer rennen over de boomstammen, of waren het nu boomkruipers? Nu zie ik niets want er staat een grote zeecontainer voor mijn raam, er komt nog een beetje licht langs omdat ze de container dit keer iets meer ruimte tussen de container en het raam hebben open gelaten.

2 opmerkingen: