woensdag 25 februari 2009

Nep zuinig

Over een half jaar is mijn leaseauto aan vervanging toe en ik ben begonnen me te oriënteren op nieuwe modellen. Een nieuwe auto zou ruimer en zuiniger moeten zijn dan mijn huidige. Tegenwoordig worden fabrikanten gestimuleerd om aan dat zuinige aspect tegemoet te komen omdat echt zuinige leaseauto's goedkoper zijn in de bijtelling.

Nu zie ik sinds een paar dagen bij de Renault garage, langs de A12 bij Veenendaal, een groot bord staan: "De nieuwe megane 14%", of iets van die strekking. Dat is het meest voordelige bijtellingspercentage! Gisteren moest ik daar in de buurt zijn dus was ik even langs gegaan. Wat blijkt? De auto is een C-klasse en dat is niet zuinig! Renault geeft me het eerste jaar het verschil tussen 25% en 14% contant! Dat is niet wat ik wil, ik wil een zuinige auto en het bijtellingvoordeel is dan mooi meegenomen. Met deze aktie voel ik me genept!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten