vrijdag 1 mei 2009

Ouderwetse koninginnedag?

Gisteravond, tijdens het tandenpoetsen, ruik ik houtvuur in mijn kleren en mijn haren. Dat is een lucht die ik al meer dan 10 jaar met Koninginnedag associeer: in de winkelstraat van Bennekom met de scouts de hele dag rondom een houtvuurtje marshmallows en stok-broodjes maken met kleine kinderen.
Gistermiddag waren we bij de scouts in Bennekom geweest, nu met onze eigen kleintjes marshmellows gemaakt. Daar kregen we te horen dat ook het clubgebouw van scouting Lunteren in vlammen is opgegaan. Het tweede scouting gebouw dat hier in de regio binnen korte tijd afbrand, een paar weken geleden brandde het gebouw van de Pieter Maritz al af. De scouts in Bennekom lijken er dan nog genadig af te komen met een gebouw dat kort geleden door vandalen 'alleen maar' vernield is.

Allemaal dichtbij voor ons maar veel minder erg en veel minder ingrijpend dan de ramp in Apeldoorn. Er spoken gedachten in mijn achterhoofd. Onbegrijpelijk. Wat iemand gedacht moet hebben om tot deze daden over te gaan wil ik maar niet weten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten