zaterdag 23 mei 2009

Een Dell in nederland met Ubuntu!

Toevallig was ik naar de specificaties van een kleine laptop aan het kijken toen ik zag dat we in Nederland nu een laptop met Ubuntu kunnen bestellen! De Latitude 2100 netbook met 10" scherm wordt voor voor 279 euro verkocht. Met Windows XP kost hij 349 euro!

Ze hebben de XP versie dan wel 1 Gb geheugen gegeven en 160 Gb harddisk. De Ubuntu versie kost met die uitbreiding 316 euro, 33 euro dus voor windows XP. Iets minder spectaculair. Toch krijg ik zin om hem te bestellen, alleen al om Dell te belonen voor deze stap!


Overigens zijn ze nog wel in de ontkenningsfase, als ik op dell.nl zoek naar 'ubuntu' verteld de eerste link mij het volgende: "Dell-pc's met Ubuntu-besturingssysteem zijn niet verkrijgbaar in Nederland. Bent u op zoek naar informatie over Dell en Linux?"


Geen opmerkingen:

Een reactie posten