zondag 16 augustus 2009

De eerste keer

Vlag provincie GelderlandKomende week gaat het dan toch een keer gebeuren, ik ga op een fietsvakantie! Met de fietskar, fietstassen en een fietskrat voorop volgeladen gaan we een kleine rondrit door de mooie provincie Gelderland maken.
Mijn favoriete vakantie zou een wandel trektocht zijn maar dat behoort nog niet tot de mogelijkheden. Onze oudste wil nog geen grotere afstanden lopen en om alles, inclusief kids, op de rug mee te gaan nemen is ook geen optie.

Eigenlijk wilde ik nooit op een fietsvakantie omdat ik er geen goed materiaal voor had. Mijn fiets had bijvoorbeeld geen bel nodig, ik herinner me verschrikte gezichten van toeristen in Utrecht die niets vermoedend het fietspad op stapten en niet wisten hoe snel ze weer terug op de stoep moesten komen. Als ik zo'n fiets zou gaan afladen met tassen zouden ter plekke de ene na de andere spaak uit het wiel knappen! En als dat niet zou gebeuren zou de voorvork afbreken in de eerste stevige bocht.

Tijdens de trouwerij van mijn schoonzusje van een paar weken geleden zag ik een gezin dat precies op die manier op fietsvakantie ging zoals wij er ook bij gaan rijden: een fiets afgeladen met fietstassen, een fiets met krat, fietstassen en fietskar.
De fiets die ik nu heb zou het goed moeten aankunnen, of ik het ook aan kan? Over een week weten we meer.

Zojuist ben ik druk geweest om de route uit te stippelen, daarbij ben ik enorm geholpen door de fiets routeplanner van de fietsersbond. Ik heb er alle vertrouwen in dat die route goed en mooi is.
Eerst was ik op mijn vertrouwde google maps aan het werk. Er is een optie waarbij je aangeeft dat je wilt gaan wandelen. Daarmee wordt in ieder geval uitgesloten dat we de snelweg opgeleid worden, maar helemaal veilig voelde het toch niet. De routeplanner van de fietsersbond toont allemaal mooie knoop-punten routes, bestaande en beproefde stukken route die aan elkaar geknoopt ons van Wageningen naar Nijmegen, Loenen, Apeldoorn en weer naar Wageningen gaan brengen. Het enige probleem wordt de afstand en mijn conditie...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten