zaterdag 29 augustus 2009

Impuls aankoper

Onze tv had al enige tijd had aangekondigd dat hij de geest aan het geven was. Vaak hadden we pas na enige keren aan- en uitzetten een volledig beeld, tot die tijd was het beeld beperkt tot de onderste helft van het scherm. We moesten hem steeds vaker aan- en uitzetten voordat hij een volledig beeld gaf en gisteren wilde hij dus helemaal niet meer. (alsof de beeldbuis een 100 Hz beeld probeerde te tonen en door een defecte onderdeel maar 50Hz kreeg)

Nu waren we zaterdag al inkopen wezen doen bij de Ikea en daarna bij Four Seasons buitensport (opruiming) dus daar kon nog wel een uitgave bij.
's Avonds ging ik op pad, even naar Mediamarkt maar die winkel trekt me aan de ene kant aan omdat er enorm veel keuze is en aan de andere kant stoot hij me toch ook enorm af. Uiteindelijk bij BCC terecht gekomen. Ik wist al dat ik een Samsung lcd tv wilde hebben, volgens de consumentenbond verbruiken die naar verhouding de minste stroom energi. Een super zuinige led-tv, die bijna 2x zo duur is, was voor mij nog geen optie.

Maar als ik dus in zo'n winkel sta dan wil ik er ook wel graag een harddisk recorder bij, die moet er al een tijdje komen. En aangezien de televisie Full-HD is moet die ook maar Blue Ray worden. Uiteindelijk zit ik dus met een verkoper aan een tafeltje om een mooie prijs voor het geheel te maken. Er moet nog een HDMI van 80 euro bij! Uiteindelijk lukte het me om zonder die uitgebreide garantie ongeveer 50 euro eraf te praten.
De verkoper gaat het spul bij elkaar zoeken is een kwartier bezig om de Blue Ray harddisk recorder te zoeken en uiteindelijk staan we samen het showroom model in te pakken. Daarna terug naar dat tafeltje om de bon op te maken en ondertussen heb ik tijd genoeg gehad om te ontnuchteren: ik wil die Blue Ray harddisk recorder eigenlijk helemaal niet! Ik heb helemaal geen Blue Ray films en die kosten me ook nog teveel geld, zeker nu de gewone dvd's steeds goedkoper worden. Daarbij komt dat ik een AC Ryan PlayOn! DVR TV wel een leuk apparaat vind dat ongeveer de helft kost of misschien wel een Samsung Harddisk recorder die samenwerkt met de Samsung televisie. Dan komt de Blue Ray speler in de toekomst wel een keertje, of misschien is de opvolger dan wel bekend en slaan we Blue Ray wel over?
De nieuwe televisie heeft wel een nadeel, de doos is niet echt groot genoeg voor onze kleine meid om lekker in te spelen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten