vrijdag 14 augustus 2009

Meer, meer, meer!

De hedgefondsen schijnen het niet makkelijk te hebben in tijden van crisis maar toch heb ik geen sympathie.
Ik kan er niet bij dat ze bijvoorbeeld de C1000 en de HEMA hebben kunnen overnemen (al een tijdje geleden, maar ik ben er nog steeds nijdig over) en het geld wat ze daarvoor moesten betalen bij die bedrijven op de rekening hebben geplaatst. Die bedrijven moeten nu dus naast de normale bedrijfsvoering ook nog die schuld afbetalen!

Ik zou bijna zeggen: "Zo kan ik het ook!" al weet ik niet hoe ik dat legaal zou moeten doen. En dat het kennelijk mogelijk is betekent wat mij betreft nog niet dat je het ook moet doen, het klinkt gewoon onjuist. De volgende analogie gaat krom maar ik probeer het toch, ik ga toch ook niet een nieuwe televisie kopen en de kosten daarvoor bij die televisie neer te leggen? Als hij goed zijn best doet is hij over vele jaren schulden vrij en mag hij gaan en staan waar hij wil.

Het enige wat ik kan doen is zo min mogelijk boodschappen bij deze twee bedrijven te doen en zo mijn nietige standpunt duidelijk te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten