maandag 13 juli 2009

Email tips

Als je zoals ik veel emails behandel op een dag heb je misschien wel iets aan deze tip die ik een tijdje geleden ergens gelezen heb.
De tip luidt:
Als je een email binnen 2 minuten kán behandelen, doe dit dan ook
Dit zal je veel tijd besparen en het geeft je de mogelijkheid te focussen op de moeilijkere emails waar je veel tijd aan moet besteden.

Verder wil ik voor de mensen die Gmail + Firefox gebruiken (veel privé gebruik of zakelijk) verwijzen naar de site gtdmail.com, dit is een plugin die ultiem gebruik maakt van de mogelijkheden van Gmail en Firefox, je kan hier bijvoorbeeld makkelijk een 'status' aan een belangrijke mail hangen, zodat je in de gaten houdt of iemand al op een email heeft gereageerd heeft waar je op een antwoord zit te wachten.

Ik gebruik zelf Gmail ook op m'n werk en GTD heeft mijn werk zeer veel makkelijker en soepeler gemaakt, ik heb er heel veel aan.
Dit in combinatie met dat ik de mailtjes die ik snel kán verwerken ook even verwerk, zorgt in mijn dagelijks leven voor veel rust en overzicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten