maandag 27 juli 2009

Gekozen, verstand?

Het is dus de Prius geworden, de Comfort Edition, en hij wordt over 2 maanden geleverd. De volgende argumenten waren voor mij doorslaggevend:
- hij kost me straks per maand niet veel meer dan mijn huidige auto;
- het is een van de zuinigste auto's;
- de lage CO2 uitstoot houdt hem ook de komende tijd nog in het goedkope belastingtarief. (De Octavia zit bv precies op de grens van de 20% bijtelling en die grens zou tussen nu en 2 jaar wel een bijgesteld kunnen worden waardoor hij dan 24% bijtelling gaat geven.)

Er is wel een ding dat ik niet snap van die nieuwe Prius uitvoeringen. Hoe serieus is Toyota als ze een zuinige auto op de markt zetten waarvan het basismodel geen cruisecontrol mogelijkheid heeft? Cruisecontrol is toch een optie waarmee een auto nog zuiniger kan rijden? In mijn optiek had dat dus geen optie moeten zijn maar een onderdeel van de standaard uitvoering!
En dan is er nog een klein ergernisje. Ik heb de Comfort Edition, dat is de meest eenvoudige uitvoering. En die kan dus niet geleverd worden in de Blauwe kleur die ik besteld had! De Comfort Edition wordt alleen geleverd in Wit, Gebroken wit, Donkergrijs en Zwart. Ik maak me er niet heel druk want snappen ga ik dat toch niet. Mijn dochtertje krijgt in ieder geval niet de kleur die ze graag wou.

Ik ben benieuwd op welke verbruik ik straks kan uitkomen. Met mijn huidige auto lukt het me al af en toe om zuiniger te rijden dan aangegeven is door de fabriek.

Edit: cruisecontrol is wel mogelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten